اصفهان

حدود ۶۱ میلیون لیتر آب با تانکر بین شهروندان اصفهانی توزیع شد

[ad_1]

مهرداد خورسندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حجم آب در قالب پنج هزار و ۶۶۹ تردد تانکر در ۵۷ شهر و ۳۸۰ روستای استان توزیع شد.

وی با بیان میزان متوسط تولید آب آشامیدنی در استان ۱۳ هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، خاطرنشان کرد: مقدار مصرف آب در برخی ساعات افزون بر ۱۸ هزار لیتر است.

خورسندی، دلیل اصلی رشد فزاینده آبرسانی سیار در سالجاری را افزایش بی‌سابقه گرمای هوا و مصرف بیشتر آب عنوان کرد و افزود: متوسط دمای بهار و تابستان امسال بیش از سال‌های گذشته بوده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب اصفهان با اشاره به  کسری آب آشامیدنی  بین سه هزار و ۲۰۰ تا چهار هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه دراستان، اظهارداشت: آبرسانی سیار با هدف جبران  میزان کسری در مناطق شهری و روستایی  انجام شد.

خورسندی با یادآوری افزایش بی سابقه دمای هوا در نیمه خرداد و آغاز تنش آبی در منطقه، تصریح کرد: همین امر کاهش فشار  و قطعی آب در شبکه را در بسیاری از مناطق شهری و روستایی به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: در یک هفته اخیر  با توجه به  تعطیلات مرتبط با محدودیت های کرونایی و همزمانی با تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)  ۸۸۵ هزار لیتر آبرسانی سیار بوسیله ۹۶ تانکر انجام شد که سهم مناطق روستایی بیش از نواحی شهری بود.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب با تصریح به محدودیت تعداد تانکرهای آبی، گفت: به دلیل استفاده از اتومبیل مخزن‌دار بخش خصوصی و پرداخت هزینه کرایه، نه تنها درآمدی برای شرکت حاصل نشد بلکه بار مالی زیادی در پی دارد.

خورسندی تصریح کرد: پارسال آبرسانی سیار بصورت موردی بود و امسال بطور گسترده انجام گرفت.

وی افزود: آبرسانی سیار تا  نیمه شهریور و تا زمان خنک شدت تدریجی هوا ادامه دارد.

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک را زیر پوشش دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن