اصفهان

۴۶ باشگاه در اصفهان بدلیل تخلف کرونایی پلمب شد

[ad_1]

احمد باقری مقدم، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مجموعه‌های ورزشی برخلاف مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر توقف فعالیت، بصورت غیرمحسوس به پذیرش ورزشکار اقدام کرده بودند.

وی اضافه کرد: برَغم این اقدام، همکاری باشگاه‌های استان در زمان افزایش همه گیری کووید-۱۹ مطلوب بوده که این امر نشاندهنده توجه ورزشکاران به حفظ سلامت عمومی است.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان گفت: با توجه به موج جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹، ورزشکاران و باشگاه‌های ۱۳ رشته در شهرهای قرمز استان اجازه فعالیت دارند و بقیه رشته‌ها مجاز به فعالیت نیستند.

باقری مقدم، این رشته‌ها را شامل تیراندازی(اهداف پروازی و فضای باز) تیر و کمان، چوگان، دو و میدانی، سوارکاری، قایقرانی به جز دراگون بوت، کوهنوردی، گُلف، موتور سواری و اتومبیل رانی، دوچرخه سواری، شنا (در استخرهای روباز) و والیبال ساحلی اعلام کرد.

وی افزود: همچنین رشته‌های ورزشی غیربرخوردی هیات‌های ورزشی ناشنوایان، همگانی، نابینایان، انجمن‌های ورزشی و جانبازان و معلولان نیز اجازه فعالیت دارند.

سرپرست هیات پزشکی ورزشی اصفهان با اشاره مفید بودن فعالیت‌ فیزیکی و ورزشی در اماکن باز یا در منزل برای تقویت بدن و مقابله با هرگونه بیماری تصریح کرد: برخلاف برخی اماکن مانند چایخانه‌ها و تالارها، بسیاری از مجموعه های ورزشی روباز از حیث انتشار ویروس، ایمن هستند.

باقری مقدم اظهار داشت: دسته بندی کنونی رشته‌های ورزشی مجاز به فعالیت در مقایسه با گذشته شرایط بهتری دارد اما می‌توان بازهم این طبقه بندی را بهبود بخشید.

به گزارش ایرنا، با افزایش شمار مبتلایان و فوتی های کرونای دلتا و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و در جهت مدیریت خیز پنجم کووید۱۹ در کشور، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد تعطیل اعلام شد.

در زمان حاضر استان اصفهان دارای چهار شهرستان با وضعیت نارنجی و ۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز است و شهرستانی با وضعیت سفید، زرد و آبی ندارد.

حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در استان اصفهان فعالیت دارند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن