اصفهان

شهردار اصفهان: موفقیت مدیریت شهری در گرو پیوند دانشگاه و حوزه اجراست

[ad_1]

قدرت‌الله نوروزی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری افزود: مجموعه مدیران شهرداری بدون استفاده از علم، دانش، پژوهش و رابطه با مراکز علمی نمی‌توانند بخوبی به نیازهای شهروندان پاسخ دهند تا زندگی شایسته همراه با آرامش و آسایش برای شهروندان فراهم شود.

وی افزود: تنوع مسائل علمی باعث شده تا مدیران به پژوهش نیاز داشته باشند و  این جشنواره راهی  بسوی تحقق هدف مقدس پیوند دانشگاه و عرصه اجراست.

نوروزی اعلام کرد: حوزه برنامه‌ریزی شهرداری، بخشی از اثرهای برگزیده جشنواره امروز را خریداری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب جمعیتی امروز جامعه نسبت به ۴۰ سال پیش تغییر کرده و اینک شاهد رشد کلانشهرها هستیم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: با توجه به این تغییر، شهرداری برای زیست پذیرشدن شهر و غلبه بر چالش‌های متعدد شهری باید حل مسائل مبتلابه را بر محور پژوهش قرار دهد و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را به عنوان بال حرکت خود بداند.

وی ادامه داد: امروز دیگر راهبرد مقاله برای مقاله، کتاب برای کتاب و پایان‌نامه برای پایان‌نامه و همگی برای جمع شدن در کتابخانه، اثری در حل مشکلات جامعه ندارد و در مقابل هیچ مدیری هم نمی‌تواند ادعا کند که با تجربه خود می تواند همه مسائل را حل کند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اگر دانشگاه بخواهد به رسالت واقعی خود عمل کند باید به تجربه دیگران و واقعیات جامعه نیز توجه کند و تعصب‌های بی جهت باید برداشته شود تا شاهد پیوند دانشگاه و حوزه اجرا باشیم.

وی تصریح کرد: هیچ فرد دانشگاهی و محققی نمی‌تواند مساله محور فکر نکند زیرا در این صورت توفیقی در حل مسائل بدست نخواهد آورد و در مقابل، مدیران اجرایی نیز نمی‌توانند بدون کمک  علم، آنگونه که آرمان و رویای آنهاست، عمل کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها نباید فقط در حوزه‌های عمرانی باشد و تحقیق در حوزه‌های علوم انسانی نیز ضروریست و مدیران اجرایی باید بتوانند در بحران‌ها بسویی بروند که رفتارهای انسانی بیشتر بروز می کند.

شهردار اصفهان  یادآور شد: جشنواره شهرپژوهی به عنوان نخستین جشنواره در حوزه فن پژوهی باید بسویی حرکت کند که شهر را در همه زمینه‌ها زیست پذیر سازد و دانشگاه و دانشمندان به نیازهای واقعی توجه کنند و در این راستا از تجربیات مدیران اجرایی نیز کمک بگیرند.

وی اظهار داشت: مدیریت شهری عرصه ای حرفه ای و اجرایی است که از این رهگذر ترویج عمل مبتنی بر اندیشه و ارتقای کیفیت زندگی شهری و در نهایت زیست پذیری اصفهان را بدنبال دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری از پنج بهمن ۱۳۹۹ تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ اقدام به دریافت مقالات و طرح های شرکت کنندگان کرد.

این جشنواره، شبکه سازی و ارتباط با اندیشمندان، نخبگان شهری، سازمان ها، نهادها، مراکز تحقیقاتی، بهره گیری از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای هم افزایی علمی و بهره گیری از خرد جمعی در راستای تکمیل زنجیره علم، فناوری و نوآوری های شهری را در زمره اهداف خود معرفی کرده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن