فارس

همراهی علوم پزشکی شیراز با آسیب‌دیدگان از کرونا در سیستان و بلوچستان

[ad_1]

مهرزاد لطفی چهارشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹،  با بیان اینکه همراهی و همکاری نیروهای نظامی و انتظامی با مجموعه سلامت به ویژه در بحران کرونا، بر هیچ فردی پوشیده نیست، ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای یاری رساندن به مردم استان سیستان و بلوچستان در بحران کرونا جزو پیشگامان است و این اقدام جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری ویژه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه ارتش در مبارزه با کرونا  اظهار کرد: با توجه به پیشگامی ارتش فارس در یاری رساندن به مردم محروم سیستان و بلوچستان و همچنین مدیریت بیماری کرونا، برای حفظ سلامت افراد یاری رسان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تجهیزات حفاظت فردی در برابر کرونابه کادر درمانی ارتش اهدا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اپیدمی کرونا  در استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اگر بتوانیم اپیدمی را در یک استان خاموش کنیم، تسری و آسیب آن به سایر استان ها به ویژه استان های همجوار کاهش می یابد.

لطفی همچنین در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کرونا و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته و تست های سریع، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

وی  هرگونه بی توجهی، سهل انگاری و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی را زمینه ساز شدت چرخش و انتقال کرونا  در جامعه دانست و بر مشارکت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر کرونا تاکید کرد.

همچنین در این نشست رییس ستاد و هماهنگ کننده فرماندهی ارشد نظامی آجا در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای سلامت،گفت: ایثار و همت والای پزشکان، پرستاران و کارکنان مجموعه سلامت، کمتر از هشت سال دفاع مقدس نیست.

سرهنگ محمد فرهادی با اشاره به همکاری دو مجموعه ارتش و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمادگی کامل نیروهای ارتش در تمام زمینه های مورد نیاز دانشگاه مانند تامین پزشک، پرستار، نیروهای خدمات رسان، تجهیزات و امکانات برای خدمت رسانی به مردم را اعلام کرد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن