فارس

خیرین برای رفع مشکلات ازدواج جوانان پیشقدم شوند

[ad_1]

عباس حاجی زاده، پنجشنبه در نشست ستاد سامان دهی امور جوانان به مشکلات معیشتی، تورم، بیکاری، کمبود امکانات و منابع، مسکن و … به عنوان  سدی در برابر ازدواج جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: برای رفع این موانع علاوه بر برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدت دستگاه های مختلف دولتی، نقش خیران و افراد توانمند جامعه هم مهم است.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت های مالی و اقتصادی و تحریم های ظالمانه و شرایط ایجاد شده به واسطه کرونا ضروری است خیرین برای ازدواج آسان جوانان وارد عمل شوند چرا که خیرین تاکنون در مسیرها و کارهای دیگری وارد شده اند و می طلبد که در این حوزه قدم بردارند و توجه ویژه ای داشته باشند.

 مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد:  بسیاری از خانواده هایی که جوانان دم بخت دارند، از استطاعت مالی کافی برای تهیه جهیزیه و تامین مسکن و هزینه های ازدواج فرزندان خود برخوردار نیستند و همین  امر موجب به تاخیر افتادن ازدواج جوانان می شود که تبعات منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت و آسیب های فردی و اجتماعی جدی را به افراد و جامعه وارد خواهد کرد.

حاجی زاده به آموزش در امر ازدواج در پادگان ها به عنوان طرحی نو و کارساز اشاره کرد و افزود: با همکاری مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در پادگان احمد بن موسی (ع)  شیراز به صورت آزمایشی آموزش ها  آغاز شده است.

وی گفت: آموزش های یکروزه مهارتهای پیش از ازدواج  هرماه به صورت حضوری برای حدود یک هزار سرباز تحت عنوان  طرح آپاسا (آموزش پیش از ازدواج سربازان احمدبن موسی (ع) ) انجام می شود.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن