اصفهان

محیطبان پناهگاه حیات وحش قمیشلو به دیار باقی شتافت

[ad_1]

به گزارش ایرنا و به نقل از یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان، محیطبان «رضا قلی خسروی» که اوایل خرداد سال گذشته توسط شکارچیان غیرمجاز مضروب و مجروح شده بود، به رحمت ایزدی پیوست و خانواده محیط زیست استان اصفهان را سوگوار ساخت.

در گزارش این یگان آمده است: بعد از ظهر امروز شنبه ۱۹ تیر، محیطبان «رضا قلی خسروی» در حال انتقال به بیمارستان و بی‌نتیجه ماندن عملیات احیا کادر اورژانس، دارفانی را وداع گفت.

دلیل فوت این محیطبان صدیق که در آستانه بازنشستگی بود، در دست بررسی است و قرار است پس از اعلام نظرات کارشناسی پزشکی قانونی، از طریق رسانه‌ها به آگاهی دوستداران محیط زیست برسد.

محیطبان رضاقلی خسروی، چندی پیش شامگاه چهارشنبه پنجم خرداد، حین گشت‌زنی مورد حمله شکارچیان غیرمجاز قرار گرفت و با ضربات چوب آنها مصدوم شد. 

محیطبان پناهگاه حیات وحش قمیشلو به دیار باقی شتافت

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو، با مساحت ۱۱۳ هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر اصفهان واقع شده و دارای سه زیستگاه مهم تپه استپی و دشتی، تپه ماهوری و زیستگاه کوهستانی و برفگیر است.

این منطقه مهم زیستی علاوه بر برخورداری از بیش از ۳۷۱ گونه گیاهی، زیستگاه گونه‌های مختلف حیات وحش از جمله آهو، قوچ، پازن، میش، کَل، بُز، گُرگ، کبک، تیهو و کفتار است.

پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو اصفهان، از شمال با شهرهای دهق و علویجه و روستاهای هسنیجه و حسین‌آباد، از غرب با روستای میرآباد، مبارکه، محمدیه، افجان، تندران، ورپشت، جاجا، از جنوب با شهرهای نجف‌آباد و خمینی شهر و از شرق با شهرهای اصفهان، شاهین شهر و روستای جهادآباد ارتباط دارد.

استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، ۲ پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، ۱۱ منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن