کردستان

۲ واحد متخلف عرضه گوشت در مریوان پلمب شد

[ad_1]

دکتر مسعود خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بازدید بازرسان اداره کل دامپزشکی استان کردستان و شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهر ۲ واحد عرضه گوشت مرغ متخلف شناسایی شد.

وی افزود: بعد از تشکیل پرونده این تخلف و ارسال آن به مراجع قضایی حکم پلمب این ۲ واحد عرضه گوشت سفید صادر و بلافاصله با همکاری اداره اماکن شهرستان اجرایی شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان یادآور شد: از این ۲ واحد متخلف عرضه فرآورده های خامی دامی مقادیر زیادی گوشت مرغ غیرقابل مصرف و بدون هویت شناسایی و در یک مکان مناسب معدوم سازی شد و از ورود آن به بازار جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۰ واحد متلخف در زمینه عرضه فرآورده های خامی دامی در شهرستان مریوان شناسایی و به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی برای برخورد قانونی و اعمال جریمه معرفی شده اند که بیش از پنج مورد آنها با حکم قضایی پلمب شدند.

خاتمی تاکید کرد: شبکه دامپزشکی پیشرو در خدمت سلامت شهروندان و در راستای اهداف سازمانی ارتقاء سطح سلامت جامعه همچنان کوشا و در این عرصه بدون وقفه فعال است.

در شهرستان مریوان ۳۰۰ مرکز تولید شامل یک واحد کشتارگاه دام، یک واحد کشتارگاه طیور صنعتی، سه واحد کارخانه خوراک دام و طیور، ۲ واحد مرکز جمع آوری شیر خام، محل نگهداری سردخانه ۲ هزار و ۵۰۰ تُنی و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی نظیر قصابی، مرغ فروشی، رستوران، کبابی ها و موارد دیگر فعالیت دارد.

شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن