کردستان

بی‌عفتی جامعه را با بحران‌های اجتماعی مواجه می‌کند

[ad_1]

حجت‌الاسلام برومند رازیانی روز دوشنبه در کُرسی آزاد اندیشی با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: حفظ حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از ضروریات پیشرفت جامعه، همواره مورد تأکید دین مبین اسلام بوده است و یکی از مهم ترین عوامل زمینه ساز گناه، عدم رعایت آداب پوشش و عفت در رفتار، گفتار و فکر است.

 وی اضافه کرد: انسان محجوب و عفیف در پیشگاه خدای متعال جایگاه رفیعی دارد و والدین، با رعایت حجب و حیا و مسوولان با کار فرهنگی می توانند فرهنگ عفت و حجاب را در جامعه ترویج کنند.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف تنها به بانوان خلاصه نمی‌شود بلکه همه باید در حفظ عفاف در جامعه تلاش کنند، افزود: اصولا در جوامع دینی، حفاظت و مراقبت از عفت عمومی وظیفه‌ای است که به عهده‌ی هر زن و مردی محوّل شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز افزود: حفظ حرمت و رعایت حجاب و عفاف، تنها وظیفه‌ زن نیست، بلکه مرد نیز، ملزم به رعایت دستورهای شرع مقدس اسلام است.

حجت الاسلام رازیانی یادآور شد: بی‌عفتی و بی‌حجابی از مهم‌ترین مصادیق منکر است که جامعه را با بحران‌های اخلاقی و اجتماعی مواجه می‌کند و یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز گناه، عدم رعایت آداب پوشش و عفت در رفتار، گفتار و فکر است.

در این کرسی آزاداندیشی، دانشجویان موافق و مخالف به ارایه نظرات و سوالات خود پرداختند که لزوم رعایت حجاب از سوی مردان در جامعه، آزادی در انتخاب حجاب، تبعیض در پوشش مردان و زنان و غیره را مطرح کردند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن