تهران

اجرای ۲۵ هزار متر آسفالت در بزرگراه یاسینی تا نه به کیسه پلاستیکی

[ad_1]

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ از اجرای ۲۵ هزار متر مربع آسفالت در بزرگراه شهید یاسینی محور جنوب به شمال  حدفاصل پل های شهید زین الدین تا لواسانی و شمال به جنوب حدفاصل پل لواسانی تا زین الدین غرب خبر داد و گفت : این طرح تا قبل از آغاز فصل سرما و بارندگی در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد معاونت فنی و عمرانی برای بهسازی روکش آسفالت بزرگراه شهید یاسینی گفت: این عملیات با هدف خدمات رسانی بهتر به شهروندان و رفع معایب زیرساختی بزرگراه شهید یاسینی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از  ۴۵۰۰ تن آسفالت، در مساحتی به وسعت ۲۵ هزار متر مربع  پخش شده است ادامه داد : طرح مرمت و بهسازی وضعیت آسفالت بزرگراه یاسینی در این منطقه تا قبل از آغاز فصل سرما و بارندگی در سال جاری ادامه خواهد داشت.

شکری ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، عملیات تراش و روکش پیست دوچرخه سواری بوستان جنگلی سرخه حصار و پارک ترافیک  کودکان را از دیگر اقدامات معاونت فنی و عمرانی برشمرد.

اجرای ۲۵ هزار متر آسفالت در بزرگراه یاسینی تا نه به کیسه پلاستیکی

کمپین”نه به کیسه های پلاستیکی” 

«کاظم کمالی نسب» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ تهران گفت: به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان‌های بهداشتی و محیط‌زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، غرفه های اطلاع رسانی “نه به کیسه های پلاستیکی” در مراکز خرید شهروند و بازارهای میوه و تره بار منطقه ۳ برپا شد.  
 
 وی، از اجرای برنامه های آموزشی-ترویجی در این رابطه خبر داد و گفت: استفاده از کیسه های پارچه ای -نمدی، کیسه های پایه گیاهی و زیست تخریب پذیر، کیف و زنبیل های حصیری -کنفی، پاکت های کاغذی – مقوایی، ساده ترین ابزاری هستند که می توانند جایگزین کیسه های پلاستیکی در هنگام خرید شوند.

وی بیان کرد: مقادیر فراوانی کیسه پارچه ای به همراه بروشورهای آموزشی جهت آگاه سازی شهروندان “از مضرات استفاده از پلاستیک برای محیط زیست”  به مخاطبین اهدا شد.   
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ عنوان کرد: این کمپین با هدف ارتقای آگاهی های عمومی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان در عدم استفاده از نایلکس و آگاهی از تاثیرات مخرب آن بر محیط زیست، برنامه های آموزشی  با عنوان “نه به کیسه های پلاستیکی ” با سرفصل هایی شامل: بازیافت، توزیع کیسه های پارچه ای در مراکز خرید پر تردد برگزار کردند.   

معاون شهردار منطقه ۳ اظهار داشت: با توزیع بروشور آموزشی و کیسه های پارچه ای جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، آگاهی بخشی از مضرات کیسه های نایلونی و ظروف یکبار مصرف، آموزش راه های کاهش استفاده از نایلکس،   به کارگیری وسایل جایگزین کیسه های پلاستیکی، نصب بنر با موضوع مضرات پلاستیک برای محیط زیست از جمله فعالیت های هفته بدون نایلکس بود.   

وی با بیان این‌که بیشتر این پلاستیک‌ها بادوام هستند و صدها سال طول می‌کشد تا به خودی خود تجزیه و نابود شوند، اظهار داشت: هنگامی که کیسه‌های پلاستیکی به عنوان زباله دور ریخته می‌شوند، به علت ماندگاری طولانی، باعث آلودگی محیط‌زیست می‌شوند.

کمالی نسب افزود: این کیسه‌ها به همراه باد جابه‌جا و وارد رودخانه‌ها و کانال‌های آب می‌شوند، در نتیجه موجب گرفتگی آبراهه‌ها می‌شوند و در بسیاری موارد به علت ساکن ماندن آب، زاد و ولد انواع حشرات هم افزایش می‌یابد.

اجرای ۲۵ هزار متر آسفالت در بزرگراه یاسینی تا نه به کیسه پلاستیکی

 بهسازی ۲۲ کیلومتر از معابر منطقه ۴ برای تردد آسان شهروندان

«مهدی پورشاسب» معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ تهران از ادامه روند پیاده روسازی و بهسازی معابر خبر داد و گفــت: حدود  ۲۲ کیلومتر از معابر برای تردد آسان شهروندان مناسب سازی شد.

وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت معابر و تسهیل در عبور و مرور عابرین به ویژه افراد کم توان، پروژه  بهسازی و مناسب سازی معابر منطقه ۴ در قالب پروژه های کوچک مقیاس توسعه محلی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۲۲ کیلومتر از معابر منطقه ۴ برای تردد شهروندان مناسب سازی شد، افزود: طبق زمانبندی و اولویت گذاری، همسان سازی پیاده روها و رفع موانع فیزیکی برای عبور شهروندان  در معابراصلی و محلی اجرا شده است.

معاون شهردار منطقه۴ در ادامه به پیشرفت فیزیکی هشتاد درصدی عملیات عمرانی پیاده رو سازی بزرگراه شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این محور حدود ۱۲۲۰ متر طول پیاده روسازی درنظر گرفته شده است که با اتمام عملیات پیاده روسازی  حد فاصل خیابان شهید عبادی تا خیابان شهید حیدرخانی  به طول حدود ۶۰۰ متر تکمیل و مورد استفاده  قرار می گیرد.  

پورشاسب پیاده روسازی محور گیلان حد فاصل مترو شهید صیاد شیرازی تا  خیابان بوستان هفتم را از دیگر پروژه های در حال اجرا بیان کرد و افزود: خیابان گیلان به طول حدود  ٦٠٠ متر  از معابر اصلی ناحیه ۳ است که تاکنون  حدود ١٥٠ متر از این معبر بهسازی و تا نیمه اول سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد.  

وی گفت: بهسازی و ساماندهی معابر و خیابان‌ها سطح منطقه به لحاظ تاثیرگذاری در فضای ارتباط شهری، طبق برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در سال جاری اجرا می‌شود.

اجرای ۲۵ هزار متر آسفالت در بزرگراه یاسینی تا نه به کیسه پلاستیکی

آیین پلاک کوبی خیابانی به نام مادر محیط زیست ایران 

«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران از برگزاری آیین پلاک کوبی خیابانی به نام مادر محیط زیست ایران خبر داد.

وی آیین رونمایی از تابلو معبر عمومی به نام مه لقا ملاح مادر محیط زیست ایران، اظهار داشت: ایشان به عنوان شخصیت محیط زیستی کشور برای ما و جامعه دارای قدر و منزلتی بالا و شایسته برگزاری مراسمی درخور بود ولی ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مدیریت بیماری کرونا سبب شد این مراسم به صورت محدود برگزار شود.

وی با تشکر از جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست گفت: باعث افتخار است که جامعه زنان ما به چنین رشدی رسیده اند که با سخت کوشی، داوطلبانه و با تمام توان در راه اعتلای فرهنگ ایران زمین و حفظ محیط زیست آن قدم برمی دارند.

موسوی خاطر نشان کرد: امروز به طور همزمان هفت نقطه شمال تهران به نام مشاهیر و بزرگان مان مزین شد تا به خاطر بسپاریم که برای حفظ عزت و شرف این مملکت و اعتلای پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران چه زحمت ها کشیده شده و چه افراد فرهیخته و بزرگی، این کشور پهناور به فرهنگ غنی و بزرگ ایران تقدیم کرده است.

وی افزود: در این مراسم همزمان، که با نامگذاری خیابان، کوچه و بوستان در منطقه یک همراه بود، نامگذاری معبری به نام “مهندس سید هادی میر میران” در ناحیه دو خیابان ولنجک، ” محمد زهرایی” در ناحیه سه خیابان دربند، قوللر آغاسی در ناحیه چهار خیابان شهید باهنر، “مهندس هادی فهیمی” در ناحیه پنج خیابان شهید پورابتهاج، بوستانی به نام  ” محمد علی شیرازی” در ناحیه شش خیابان کنگان و ” دکتر مهدی ماحوزی” در ناحیه هشت خیابان شریعتی انجام شد.

موسوی عنوان کرد: در چهار ماه گذشته طبق مصوبه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران بیش از ۲۰ مورد نامگذاری در معابر منطقه یک انجام شده است که می توان به نامگذاری معابری به نام محمد رضا حافظی، روح الله خالقی، غلامحسین بنان، پرویز تناولی، مرتضی احمدی، پرویز یاحقی، هوشنگ ظریف، محمد دبیرسیاقی، مصطفی رحماندوست، علی مرادخانی، حسین گل گلاب، ژاله آموزگار، سینمای ایران، مهدیه الهی قمشه ای اشاره کرد.  

«محمدجواد حق‌شناس»، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: مه ‌لقا ملاح بیش از هشت دهه از عمر خویش را برای حفظ محیط زیست و بهتر شدن حال شهر تهران و کشور ایران صرف کرده که این تلاش‌ها قابل تقدیر است و ما در مدیریت شهری قول می‌دهیم در خدمت محیط زیست شهرمان باشیم.  

«سید آرش حسینی میلانی» نیز با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در دوره پنجم برای حفظ نام و پاسداشت بزرگان محیط زیست تلاش می‌کند، اظهار داشت: مه‌لقا ملاح نه فقط برای حفاظت از محیط زیست ایران، بلکه حفاظت از محیط زیست تهران هم تلاش‌های زیادی انجام داده است و هنگامی که بحث بنزین‌های پتروشیمی مطرح و آلودگی زیادی برای تهران ایجاد کرده بود، ایشان فعالانه برای حمایت‌طلبی از هوای پاک کوشیدند که موجب امیدواری بسیاری از فعالان محیط زیست شد.

اجرای ۲۵ هزار متر آسفالت در بزرگراه یاسینی تا نه به کیسه پلاستیکی

تابستان ۱۴۰۰ با  فصل جدیدی از پویش ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی 

«علی توکلی» شهردار منطقه ۱۹ از تجربه رویدادهای جدید پویش فرهنگ آپارتمان نشینی در بین همسایگان این منطقه جنوبی با آغاز فصل تابستان خبر داد.

وی گفت: ۶ رویداد جدید برای تحقق طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی با شعار «همسایه هم» ویژه تابستان ۱۴۰۰ طراحی شده که از ۱۶ تیر در محله دولتخواه جنوبی کلید می خورد.

وی افزود: این رویدادها در محورهای ۳ گانه مشارکت و همسایگی، محیط زیست با تأکید بر مدیریت پسماند و قوانین حریم خصوصی اجرا و تا پایان شهریور نیز ادامه خواهد داشت.

توکلی با بیان اینکه این طرح از دی ماه سال گذشته در این منطقه آغاز و با استقبال شهروندان محله دولتخواه جنوبی روبرو شد، خاطرنشان کرد: در همین راستا منطقه ۱۹ به عنوان یکی از مناطق پایلوت طرح ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی انتخاب و محله دولتخواه جنوبی نیز بعنوان محله هدف برای اجرای طرح مشخص شد.  

به گفته شهردار منطقه این طرح در فاز ترویجگری در کل محله دولتخواه جنوبی و در  فاز تسهیلگری نیز ویژه اهالی شهرک گلسار اجرا و به تأثیرات مثبت در سیمای شهری و ایجاد حس مشارکت پذیری و تعامل همسایگی منجر شد.

توکلی تأکید کرد: مهم‌ترین اصل برای بقایای تأثیر پذیری و تغییر نگرش و رفتار شهروندان نسبت به مباحث آموزش شهروندی مشارکت پذیری و احساس تعلق و ارتقاء حس هویت محله ای است که در همین راستا نیز شاهد نتایج مثبت این طرح در شهروندان این محله بوده ایم.

وبینار مدیریت استراتژیک و مدیریت بحران برگزار شد

وبینار تخصصی مدیریت  استراتژیک برگزار و مولفه های اصلی مدیریت استراتژیک و نقش این نوع مدیریت در فرایندهای تصمیم گیری و اهمیت آن در مباحث حوزه مدیریت بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وبینار تخصصی مدیریت استراتژیک با حضور جمعی از کارشناسان و مدیران شهرداری تهران و دبیران ستاد های مدیریت بحران مناطق ۲۲گانه و برخی ازمسئولین سازمان های تخصصی برگزار شد.  

در این مراسم که به صورت برخط برگزار شد، مدیریت و فرآیند برنامه ریزی استراتژیک، طراحی سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) جهت تصمیم سازی و ارائه تصمیمات مناسب در شرایط بحرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، مهارت های مسئله گشایی و تدوین و تحلیل گزینه های راهبردی مطالبی از دیگر موارد مورد بحث و بررسی در این مراسم بود. همچنین مولفه های اصلی مدیریت استراتژیک و نقش این نوع مدیریت در فرایندهای تصمیم گیری و اهمیت آن در مباحث حوزه مدیریت بحران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 هفتمین نشریه روایت تهران منتشر شد

  «روایت تهران، قصه چیتگر» عنوان هفتمین نشریه تخصصی است که به همت ستادگردشگری شهرداری تهران چاپ و از طریق سایت visit.tehra,ir در اختیار علاقمندان قرا گرفته است.

«روایت تهران، قصه چیتگر» عنوان تازه ترین نشریه این مجموعه است که منطقه ۲۲ را از نگاه گردشگری تاریخی، طبیعی، روستایی، ورزشی، مدرن و مذهبی بررسی کرده است.

چگونگی نام گذاری چیتگر، آشنایی با روستا ۸۰۰ساله در ارتفاعات و کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه، چگونگی دپیدایش شهرک های راهآهن، پیکان شهر، دهکده المپیک، چشمه، صدرا و استادیوم آزادی را در بخش گذر تاریخ می توانید دنبال کنید.

در بخش گردشگری طبیعی اطلاعات کاملی  از بوستان جنگلی چیتگر، دریاچه خلیج فارس، باغ گیاه شناسی،   خرگوش دره، آبشار کوهستانی سبز، معرفی اقامتگاه بوم گردی ارگ سنگان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

روستای وردیج، واریش، سنگان، شهرستانک و باغدر در بخش گردشگری روستایی معرفی شده است.

معرفی امکانات ورزشی  و مراکز خرید در منطقه ۲۲ در بخش گردشگری ورزشی و مدرن قابل مشاهده است، همچنین معرفی امازاده قاسم(ع) و امامزاده عمادالدین و معرفی تکیه های قدیمی در بخشگردشگری مذهبی انجام شده است.

شایان ذکر است تاکنون روایت تهران با عنوانهای قصه ری، شمیران، یازده، رمضان، طبیعت و سنگلج از سوی ستاد گردشکری منتشر و در اختیار علاقمندان قرارگرفته است.

توزیع کیسه های پارچه ای و آموزش چهره به چهره با تاکید بر عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی 

همزمان با هفته بدون پلاستیک، برنامه های معاونت اجتماعی شهرداری تهران از ۱۹ تا ۲۵ تیر با محوریت توزیع کیسه های پارچه ای و آموزش شهروندان در مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود.

ویژه برنامه های هفته بدون پلاستیک با همکاری «اداره کل آموزش‌های شهروندی» و «اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار» به منظور آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و نهادینه‌ کردن الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از این مواد در سطح جامعه و ضرورت جایگزینی آن‌ها با کیسه‌های پارچه ای، ظروف گیاهی و کاغذی و سایر جایگزین‌ها، برگزار می شود.

اطلاع‌رسانی در بستر فضای مجازی و رسانه های جمعی به منظور ترویج فرهنگ کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی و ظروف پلیمری یکبار مصرف و لزوم استفاده از جایگزین‌های سازگار با محیط زیست، ارائۀ آموزش‌های غیر حضوری با استفاده از فضای مجازی  و اکران طرح های گرافیکی در فضاهای تبلیغات شهری و محله ای و همچنین برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی رویداد محور با رویکرد جامعه‌پذیری و مشارکت شهروندان در پویش هفته بدون پلاستیک از جمله برنامه های پیش بینی شده در دست اقدام است.

بر این اساس با همکاری شهرداری مناطق ۲۲ گانه در طول هفته بدون پلاستیک شاهد استقرار کانتر یا غرفه ارائه کیسه‌های پارچه‌ای، آموزش چهره به چهره با محوریت ضرورت عدم استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، توزیع و انتشار مطالب و محتواهای تولید شده  اعم از موشن‌گرافی، کلیپ، پوستر در فضای مجازی مناطق ۲۲ گانه، ارائه آموزش های مستمر در غرف فروشگاه‌ها، بازارها و میادین منتخب مناطق به شهروندان و اجرای طرح نانوایی‌های دوستدار محیط‌زیست هستیم.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن