خوزستان

ترویج روحیه مجاهدت بین مسئولان ما را مقابل بحران‌ها ایمن می سازد

[ad_1]

به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در مجتمع فجر اهواز اظهار داشت: بی شک این مسئولیت‌ها برای هیچ کس ماندگار نیست مهم این است که در دوره خدمت در نظام جمهوری اسلامی فرصتی پیدا می کنیم در راستای توان نظام اسلامی تلاش کنیم.

وی افزود : اگر در این دوره در ارایه خدمت کوتاهی کنیم همواره باید خود را سرزنش کنیم که این فرصت را از دست دادیم؛ تلاش و کار  اگر با نیت خیر باشد خداوند راضی است و هم خود فرد احساس رضایتمندی می کند که برای آخرت خود سرمایه اندوخته است.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد: مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خدمت به شهدا از ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است و همکاران در این مجموعه باید افتخار کنند که فضا برای خدمت به شهدا برای آنان فراهم شده است.

وی تصریح کرد : شهدا بزرگترین  سرمایه اصلی نظام هستند که در راه نظام و ولایت به شهادت رسیدند؛ اگر فرهنگ شهادت در جامعه پررنگ و برجسته شود بی شک دشمنان ما ناکام خواهند ماند و امنیت ما نیز تضمین خواهد بود.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: همچنین باید از توجه و حمایت سردار پاسدار کارگر به صورت ویژه قدردانی کنیم که همواره نسبت به استان خوزستان عنایت ویژه ای دارند و امور استان را به صورت متمرکز دنبال می‌کنند؛ امیر سهرابی نیز با حساسیت نسبت به مسائل حفظ آثار و زیرساخت‌های استان پیگیری می کنند شایسته تقدیر است.

وی اظهار داشت: به هر حال زیرساخت های موجود از قبیل یادمان ها و موزه ها در شأن استان نیست چرا که خوزستان در دوران دفاع مقدس مجاهدت های فراوانی داشت که جا دارد زیرساخت‌ها را توسعه دهیم تا بتوانیم هرچه بیشتر ارزش‌های دفاع مقدس را به جامعه معرفی کنیم.

سرتیپ شاهوارپور بیان کرد: با تأمین منابع و تمرکز بیشتر در استان می توانیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم که بی شک، موزه مجموعه تمام عیاری در سطوح ملی است.

وی گفت: ما باید هر ساله با یک رویکرد جدید آثار و فرهنگ دفاع مقدس را ارائه دهیم تا نسل جوان با ارزش های این دوران بیشتر آشنا شود.

خوزستان از قافله پیشرفت و توسعه عقب مانده است

همچنین نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت فعالیت های گسترده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های فاع مقدس تاکید کرد و گفت: دو مقوله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس همزاد یکدیگر هستند که اولی پایان یافته ولی دومی همچنان ادامه دارد؛ جنگ چهره زشت این حادثه را بیان می‌کند و آثار مخرب آن سال‌ها در کشور ما نمایان بود اما دفاع مقدس صورت زیبای این حادثه را نشان می‌دهد ؛ مقاومت و ایستادگی از ارزش های متعالی دوران دفاع مقدس است که در راس آن شهادت فی سبیل الله و روحیه شهادت طلبی است.

آیت الله محسن حیدری تصریح کرد: ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس و ترویج روحیه شهادت طلبی از تمامی مسائل اقتصادی، سیاسی و حتی از اکسیژن نیز  واجب‌تر است چراکه عزت و کرامت ما و بزرگی ایران اسلامی ارتباط مستقیمی با حفظ این ارزش ها و فرهنگ دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: تیرماه سال ۶۷ پایان تجاوز، ظلم و ستم بود اما همچنان مردم خوزستان با تبعات سنگین این جنگ تحمیلی مواجه هستند که حاشیه نشینی یکی از پیامدهای منفی آن است.

وی اظهار داشت: حاشیه نشینان مظلوم بوده و مورد بی مهری واقع شدند اما چالش ها و مشکلاتی که پس از دوران جنگ در این مناطق ایجاد شد این محرومیت را بیشتر کرد ؛ بیماری و انحرافات اخلاقی از چهره های زشت جنگ تحمیلی است که همچنان درگیر آن هستیم.

آیت الله حیدری گفت : جنگ تحمیلی به پایان رسیده و دیگر اعزام نیرو وجود ندارد اما همچنان ۸۵۰ هزار نفر از مردم خوزستان در حاشیه شهرها زندگی می کنند و با تمام وجود آثار جنگ را لمس می کنند و این پیامی است که ما به نظام جمهوری اسلامی و به دولت جدید می دهیم؛  هنوز خوزستان درگیر جنگ است و کسی فکر نکند که بازسازی تمام شده است .

وی افزود: مسئولان باید به فکر چاره ای برای رفع این مشکلات باشند تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌های خوزستان را جبران کنیم چراکه خوزستان از قافله پیشرفت و توسعه عقب مانده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: چهره زیبای دفاع مقدس پایان نیافته بلکه روز به روز بر شکوه و عظمت آن افزوده می‌شود؛ دفاع مقدس تنها در محدوده جغرافیایی خوزستان و در نقاط جنگی نبود بلکه در کل ایران اسلامی آثار دفاع مقدس مشهود است.

وی یادآور شد: مجاهدت هایی که در این منطقه در دهه های گذشته رخ داده است از انتفاضه حزب‌الله لبنان و فلسطین و خیزش مردم سوریه و عراق مقابل مزدوران،  بدون پشتوانه دفاع مقدس میسر نبود.

آیت الله حیدری گفت : اصلی‌ترین  پیروزی ملت‌های مسلمان مقابل آمریکا، اسرائیل و داعش نشات گرفته از فرهنگ دوران دفاع مقدس است ؛ روحیه شهادت طلبی در کشورهای اسلامی همه و همه از ارزش های دفاع مقدس است.

آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس روز دوشنبه با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در مجتمع فجر سپاه در اهواز برگزار شد که در این آیین از تلاش های سردار پاسدار عباس یوسفی تقدیر و سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی برای مسئولیت مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان معرفی شد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن