بوشهر

۱۱۲ حرفه مهارتی برای غنی کردن اوقات فراغت جوانان بوشهر ارائه شد

[ad_1]

به گزارش ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی طرح اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان بوشهر، افزود: طرح غنی سازی اوقات فراغت جوانان در ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اجرا می‌شود و علاوه بر  ایجاد فضایی پرنشاط برای دانش آموزان، ارتقای سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی آنها را نیز در پی دارد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح با ارائه دوره‌های آموزشی در رشته‌های متنوع و بازار محور در زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر آغاز شده است و در صورت درخواست مراجعه کننده‌ها شمار  رشته‌های ارائه شده افزایش می‌یابد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار کرد: در شرایط حاضر کشور ضرورت فراگیری یک حرفه مهارتی برای اشتغال، بیش از پیش احساس می شود و در همین راستا توانمند سازی مهارتی دانش آموزان مهمترین اقدام برای توسعه زیر ساخت‌های اشتغال است.

دوراهکی ادامه داد: در این راستا لازم است از ظرفیت همه نهادهای مختلف و مراکز آموزشی با هدف بهره‌وری بهتر جوانان و نوجوانان از این طرح استفاده شود.

وی تاکید کرد: با آگاهی والدین از ضرورت آموزش‌های مهارتی، فرهنگ کسب فن و مهارت در جامعه فراگیر می‌شود و با این رویکرد و نگاه به جلو است که بخش بزرگی از دغدغه‌های اشتغال جامعه برطرف می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی است تا دانش آموزان با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با فرهنگ کار، اشتغال و مهارت آموزی بیشتر آشنا شوند و ارائه این آموزش‌ها می تواند در ارتقای سطح خودباوری جوانان و نوجوانان، تقویت روحیه کار، تلاش و فرهنگ کارآفرینی و مسئولیت پذیری آنها گام موثری باشد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن