آذربایجان شرقی

آژانس‌های گردشگری باید متولی واحد داشته باشند

[ad_1]

به گزارش سه شنبه ایرنا، رشید رجب پور در نشست خبری با خبرنگاران، یکی از دلایل اصلی و مهم نابسامانی و بروز مشکلات عدیده برای آژانس های گردشگری و جهانگردی را وجود نهادها، سازمان ها و ادارات مختلف صادرکننده مجوز به این مجموعه ها دانست و افزود: چنین شرایطی باعث شده است مسایل و مشکلات تورهای گردشگری و آژانس های مسافرتی روز به روز بیشتر شود و نهادی خاص برایی رفع این مشکلات پا پیش نگذارد.

وی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سایمان هواپیمایی کشوری و سازمان حج و زیارت را از جمله دستگاه های مسئول و  صادرکننده مجوز برای فعالیت خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی بیان و اضافه کرد: این در حالی است که تجربه شکست خورده سال های گذشته، وجود چندین نهاد متولی برای این امر را منتفی کرده و باید نهادی واحد و مشخص در این زمینه تعریف و معرفی شود.

رجب پور یکی از اهداف عمده ایجاد و راه اندازی انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی را جلوگیری از ازدیاد نهادهای صادر کننده مجوز برشمرد و ادامه داد: بر همین اساس اعضای این انجمن ها که در تمامی استان ها مستقر شده اند، سوق دادن فعالیت ها به سمت یکپاچه سازی است تا از بروز تناقض های عدیده در صدور مجوزها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت، وجود نهادها و دستگاه های مختلف برای صدور مجوزهای قانونی باعث شکست این پروژه مهم اقتصادی برای ایران شد، اظهار داشت: در حالی که شهرها و استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی و تبریز می توانستند از این مزیت به خوبی برای جلب گردشگران سلامت بهره برداری کنند، وجود تعارض های قانونی برای صدور مجوزهای فعالیت تورها، این ظرفیت را ازز کشور و اسستان گرفت.

رجب پور گفت: در حالیکه آژانس های مسافرتی و گردشگری برای جذب توریست های سلامت وارد عرصه می شدند، به یکباره علاوه بر سایر نهادهای متولی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز وارد معرکه شد و اعلام کرد مجوز فعالیت در این حوزه را باید از این وزارتخانه دریافت کنید که همین مساله باعث از دست رفتن فرصت های پیش روی شد.

به گفته وی بر اثر همین عملکردهای ضعیف و موازی کاری های عدیده گردشگری سلامت به دست دلالان افتاد و در مدت بسیار کوتاه پای از گردشگران از ایران و آذربایجان شرقی کوتاه شد.

رییس انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد با روی کار آمدن وزیر جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رویه های منسوخ گذشته از بین رفته و تجدیدنظرهای اساسی در حوزه صدور مجوزها جاری و ساری شود.

رجب پور مجموع واحدهای خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی آذرباییجان شرقی را ۲۷۰ مورد اعلام کرد که از این تعداد ۱۸۰ واحد در کلانشهر تبریز فعالیت دارند.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن