اخبار فضای مجازیاستان هافناوری و اطلاعاتگیلان

راه اندازی ۱۷ دفتر الکترونیک قضایی در گیلان

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان خبر از راه‌اندازی ۱۷ دفتر الکترونیک قضایی در شهرهای استان گیلان داد

به گفته مجید الهیان معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری گیلان و طی گفتگوی زنده ای که با شبکه باران داشت به این موضوع اشاره کرد که با راه اندازی این دفاتر الکترونیک قضایی، ۸۹ عنوان اتهام از قبیل سرقت، توهین، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، پرداخت رشوه، تصرف عدوانی و خیانت در امانت و غیره برای ارائه خدمات شکوائیه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سال جاری ۱۷ دفتر الکترونیک قضایی در استان گیلان راه اندازی شد و دلیل راه اندازی این دفاتر که با سرمایه گذاری بخش خصوصی دایر شده اند این است که مردم بجای مراجعه به دادسرا می توانند به این دفاتر مراجعه کنند و مشکلات خود را حل و فصل کنند در واقع این دفتر الکترونیک قضایی به عنوان یک واسط بین شاکی و محاکم قضایی است.

وی همچنین این موضوع را خاطر نشان کرد که در ۷ شهر استان گیلان که اسامی آنها عبارتند از: رحیم آباد، رودبنه، آستانه، سیاهکل، ماسال، حویق و کرگانرود هنوز این دفاتر راه اندازی نشده است و در صورتی که یک متقاضی مراجعه کند اقدامات لازم در این زمینه برای دایر کردن این دفاتر انجام خواهد شد.

وی گفت: شهروندان برای اینکه متوجه شوند چه مواردی در این دفاتر انجام می شود می توانند به لیستی که در دفاتر الکترونیک درج شده یا به سایت دادگستری استان گیلان مراجعه کنند.

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن