فارس

معاون علوم پزشکی لارستان: رنگ بندی های کرونایی اطمینان کاذب ایجاد نکند

[ad_1]

مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز در این زمینه هشدار داده اند که به هیچ وجه نباید تحت تاثیر این رنگ بندی ها قرار گرفت و یا به محض کمترین توفیق و خروج از وضعیت قرمز و یا سیاه کرونایی، بیکباره نیز تغییر در سبک زندگی و مواجهه با کرونا را ایجاد شود که البته این اطمینان کاذب بارها رخ داده و هر بار نیز منجر به جسور شدن و هوشمندی بیش از پیش ویروس و زایش سویه های جدید آن شده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان روز شنبه در همین راستا اعلام کرد که با همین شرایطی که لارستان از وضعیت قرمز خارج شده اما برخی مناطق و روستاها همچنان شرایطی شکننده، خطرناک و حتی فراتر از قرمز دارند.

 وحید یگانه این مناطق را شامل جویم، صحرای باغ، کهنویه، بیغرد، هرمود، مهرخویی، بنارویه و عمادشهر دانست و گفت: وضعیت پرخطر با بروز بالای بیماری همچنان در این شهرها و روستاهاوجود دارد و باید مداخلات جدی برای رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش در این مکان ها انجام شود.

وی تصریح کرد: البته می توان ادعا کرد که از شرایط بحرانی پیک پنجم کرونایی در منطقه عبور کرده ایم اما خطر همچنان باقی است.

وی افزود: بالا بودن تعداد موارد مرگ نشان دهنده عواقب تعداد موارد بالای ابتلا در طول یک ماه گذشته است که پیش بینی می شود در هفته های آینده و با همراهی بیشتر مردم و رعایت اصول بهداشتی شاهد کاهش محسوس تر شمار مراجعه کنندگان و مبتلایان به کووید ۱۹در منطقه نیز باشیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: میانگین کلی واکسن در همه گروه های سنی به میزان حدود ۴۷ درصد گزارش شده اما در جمعیت بالای ۸۰ سال نیز تا میزان بالای ۷۰ درصد نیز بوده است.

وی گفت:  هم اینک حدود ۵۸ درصد جمعیت بالای ۳۹ سال یک دز واکسن و حدود ۳۰ درصد آنها هر دو مرحله واکسن را دریافت کرده اند و البته رایزنی برای تامین واکسن مورد نیاز و انجام واکسیناسیون گروه های هدف به صورت مداوم در حال انجام است.

یگانه یادآور شد: بسیاری از گروه های هدف از جمله افراد بالای ۴۰ سال، رانندگان حمل و نقل عمومی، نیروهای خدماتی در شهرداری ها، آتش نشانی و دستگاه های خدمات رسان، انتقال خون ، خبرنگاران و اصحاب رسانه ، فرهنگیان و اعضای هیات علمی و استادان دانشگاه ها واکسینه شده اند.

او گفت: مسئولان دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز بارها اعلام کرده اند ظرفیت تزریق واکسن در این شهرستان روزانه بالای ۲ هزار دُز است که در صورت پیشتیبانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و افزایش میزان تحویل واکسن، آمادگی روزانه تا دو برابر این رقم را خواهیم داشت.

شمار جانباختگان ناشی از کرونا در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز از زمان بروز این ویروس و طی ۱۸ ماه گذشته تاکنون ۳۱۸ نفر گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، با انتشار جدیدترین نقشه کرونایی ایران، تعداد شهرستان‌های قرمز در کشور به عدد ۲۴۶ رسید که نسبت به آخرین رنگ‌بندی منتشر شده در ۶ شهریورماه، کاهش ۶۰ عددی را نشان می‌دهد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مردادماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و در تاریخ دوم شهریورماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۸ ماه گذشته شکست.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن