اصفهان

۳۲۰ باب واحد آموزشی در استان اصفهان در دست ساخت است

[ad_1]

علی اصغر ذاکران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خیران در زمینه ساخت ۸۰ درصد مراکز آموزشی و فرهنگی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همکاری و مشارکت دارند.

وی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی در هر پروژه متفاوت است که با اختصاص اعتبار دولتی و پرداخت سهم خیران، هر تعدادی از آن‌ها در آغاز مهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان ادامه داد: هشت درصد از مدارس استان به صورت ۲ نوبته اداره می‌شود و ۳۱۰ باب نیز با قدمت بالای ۵۰ سال فرسوده است.

وی اضافه کرد: از میان ۳۱۰ باب مدرسه فرسوده استان اصفهان ۱۰۰ باب آن توسط کارشناسان به عنوان مدارس خطر آفرین شناخته شده و دستور تخلیه و تخریب آن‌ها صادر شده است.

ذاکران با بیان اینکه به مشارکت مردم و خیران برای مدرسه سازی نیاز داریم، تصریح‌کرد: بر اساس قانونی ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش مدارس روستایی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دولت در تکمیل آن کمک خواهد کرد و میزان مشارکت مدارس در شهرها ۵۰ درصد نیکوکاران و ۵۰ درصد دولت است.

وی  گفت: علاوه بر احداث کلاس در هر مدرسه ساخت محیط‌های جنبی مثل نمازخانه، آزمایشگاه، کتابخانه و محیط های تفریحی و بازی دانش آموزان نیز پیش بینی شده است.

پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان برای تحصیل دانش آموزان وجود دارد.

[ad_2]
منبع

لینک کوتاه
0/5 ( 0 رای )
اشتراک گذاری این پست در شبکه های اجتماعی:
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن